torsdag den 12. januar 2012

Jeg bukker og nejer


Man kan jo ikke komme helt uden om det. Dronning Margrethe fejrer i disse dage sit 40 års jubilæum som regent i Danmark. Jeg har derfor haft hæklenålen fremme og fået hæklet mig denne lille garde. Men det er nu ikke en gave jeg har tænkt mig at sende til hendes majestæt. Det ville vist nærme sig en majestætsfornærmelse at sende en rangle til dronningen i jubilæumsgave. Og så ønsker hun jo sig desuden også nogle forfærdelige dyre servietter ;)


Det hører dermed også med til historien at jeg igennem hele min barndom nærmest ikke har misset en eneste royal begivenhed. Der har altid været noget betagende og eventyrligt over den kongelige familie, som har lokket mig til tv-skærmen. Derudover har min mor også lært mig navnene på samtlige medlemmer af den europæiske kongefamilie - og de hænger bare ved. Det er heller ikke helt dumt med sådan en viden når det fx kommer til quizzer og brætspil ;) Jeg fandt også for nogle år siden denne fantastiske kagedåse i genbrugen. Det må da være et lille stykke Danmarkshistorie i hvert fald hos mig. Jeg har dog desværre ikke endnu været så heldig at se et eneste medlem af den kongelige familie i virkeligheden så den oplevelse har jeg altså stadig til gode. Et stort tillykke til dronningen herfra og må hun blive fejret som en dronning værdig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...