lørdag den 25. oktober 2014

Maskinstrik

På TEKO har vi haft et projekt i strik/beklædning, hvor opgaven lød på at lave en metervare inspireret af den engelske strikkedesigner Poul Smith. Jeg tog udgangspunkt i striber og farver, der netop også kendetegner hans enkle design, og noget som jeg godt kunne tænke mig at arbejde med. Metervaren skulle efterfølgende strikkes på maskinen og derefter skulle vi konstruere en model i beklædning. Jeg valgte at sy en enkel nederdel, der skal gøre godt i vinterkulden. 

At kunne strikke metervare på en strikkemaskine er en virkelig fed måde at arbejde på, da det giver virkelig mange muligheder og så går det naturligvis også en del hurtigere end håndstrik. Jeg har derfor også bestilt mere garn hjem så jeg kan lege lidt mere med mønstre og farver på maskinen og har en plan om, at strikke nogle vildt lækre sofapuder...det kommer i helt sikkert til at se mere til her på bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...