torsdag den 15. maj 2014

Mød "Pilou the Pillow"

De sidste par uger har vi arbejdet med, at kreere tilbehør til møbelfirmaet LOP-furniture. LOP-furniture består af Eva Paarmann, der tegner og designer møblerne og Oluf Lund, der laver møblerne i sit værksted på savværket. Hele projektet startede med, at vi besøgte det gamle savværk i Naarup på Fyn. Her skulle vi suge til os af stemningen på stedet, søge inspiration og ikke mindst vælge et møbel som vi havde lyst til at arbejde med som ramme for et vævet produkt. Jeg valgte denne Zeeen Chaiselongue stol, da jeg synes at den rummede mange af de ord og stemninger som jeg oplevede under besøget. Ord som enkelthed, afslappethed, det naturlige, drømme og harmoni. Derudover tog jeg mig selv den frihed at fortolke videre på møblet og det der også fangede mig - nemlig formen. Formen er svævende og kan sammenlignes med en hængekøje og endvidere ser jeg også enden på møblet som enden på en rutschebane. Jeg har derfor arbejdet videre med det enkle, formen og legen som jeg oplever i møblet. Dermed har mine kriterier for vævningen været, at frembringe et produkt, der ikke ville tage for meget af opmærksomheden fra møblet men at integrere tilbehøret og blive ved udgangspunktet for savværket - nemlig træet. Jeg har derfor valgt, at blive i stolens nuancer og anvende et tre-dobbelt islæt for at få et spil og liv og på den måde efterligne årerne i træ. Og for at give det yderligere liv og vende tilbage til mine associationer om legen i møblet har jeg valgt at nakkepuden, som det er blevet til, er monteret med øjne og en elastik bag på så den er fastgjort til møblet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...