søndag den 10. marts 2013

Bjørne broderi

Jeg er med tiden blevet rigtig glad for at brodere. Jeg er vild med de vidt forskellige udtryk som de forskellige sting kan give til et motiv. Det kan tage sin tid at lave blot et enkelt broderi men det er netop også denne fordybelse i broderiet og håndarbejdet som er så fantastisk efter min mening. Man former lige så stille og roligt et motiv med sine hænder - og når man når mod enden af arbejdet er det skønt at lade øjnene glide hen over resultatet og se de mange små sting i en stor sammenhæng.

8 kommentarer:

  1. Den er bare helt fantastisk flot og så godt lavet! Vile du ikke vise nogle flere billeder af den? :)

    SvarSlet
  2. Hvor er den bare fantastisk fin! :)

    SvarSlet
  3. Oh I love it!!! I´d totally put him up on the wall - he´s the cutest bear ever!

    SvarSlet
  4. Hvor fin!! Han måtte også gerne komme i glas og ramme her! Hvordan gør man? Jeg har ikke broderet siden min søster og jeg lavede korsstings-blomster i 2.-3. klasse :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord :) Hvis du er interesseret vil jeg meget gerne lave et "billedebroderi" til dig? Det kunne være, at du måske også selv havde nogle ønsker til motiv, farver m.m. ;) Jeg blev også præsenteret for alverdens korstings mønstre gennem min skoletid men så for godt et års tid siden fik jeg muligheden for at lære endnu mere broderi på min højskole. Mit bedste tip til at komme i gang må være enten at låne broderibøger på biblioteket eller anvende Hendes Verden som også har en lille broderiskole. Siden finder du her: http://www.hendesverden.dk/handarbejdsskolen/Handarbejdsskolen-A-N/Broderiskolen/ Håber det vil hjælpe dig til at finde glæden ved broderi igen :)

      Slet
    2. bum bum bum.. om jeg lige får kastet mig ud i noget helt nyt ved jeg nu alligevel ikke :) Jeg har gang i en del krea-projekter allerede, og tiden er knap med to små gutter!
      Lige nu sysler jeg med fimo - du kan se lidt af det på min blog.. Måske et bytte (Broderi for smykke?) kunne være noget? :)

      Slet
    3. Det ville være et rigtig godt bytte! De er så fine de smykker du laver især med hæklede perler, fino og træperler :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...