torsdag den 3. januar 2013

Hjemmelavede æsker

I løbet af mine fire måneder på Skals - højskolen for design og håndarbejde havde jeg æsker som valgfag. Jeg elsker alverdens farverig papir og har efterhånden fået skaffet noget af en samling. Så her var der rig mulighed for at få det brugt og kombineret farver og mønstre. Dernæst kan man oven i ligge at sådan en æske er jo ideal til at holde styr på en masse små ting og sager - og sådan nogle har jeg også en del af.

På Skals lærte vi altså, hvordan man laver æsker helt fra bunden. Først skal der tegnes skitser med de ønskede mål og beregnes sider, top, bund, låg osv. Dernæst skal hvert stykke skæres ud og limes sammen med hinanden. Og endelig kommer min yndlings del, hvor man kan begynde at beklæde sin æske med fint papir lige efter smag og behag. Jeg lavede denne æske som en fødselsdagsgave og den faldt heldigvis straks i god jord.

10 kommentarer:

  1. Den er blevet mega flot :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Marianne er den heldige ejer ;)

      Slet
    2. Yes heldig og lykkelig ejer:-)

      Slet
  2. Den er sindssyg lækker! Smuk, både indvendig og udvendig.
    Jeg kan se du har brugt papir fra Søstrene Grene indvendig. Det papir krøller, når jeg arbejder med det. Hvilken lim bruger du?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det lykkes meget fint på denne æske ja - med papiret fra søstrene grene. Men jeg har ellers heller ikke haft så gode erfaringer med papiret efterfølgende. Vi har brugt klisterlim og bogbinderlim fra paperworld (http://paperworld.dk/lim)

      Slet
  3. Super flot æske du har lavet. Hvad skal det ikke ende med når du nu nupper 5 mdr. mer' på Skals. Håber, at du også denne gang "blogger" om din hverdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ketty :) Det bliver fantastisk med fem måneder mere på skolen og er bestemt også ude i store overvejelser om dagbogen skal forsættes i de kommende måneder ;)

      Slet
  4. Hold da op, hvor er den bare flot!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...